ID: 45279
Omschrijving
Medaillon Toon Koster 1913-1989 Iris Koster Charmante Dame
Van Nederlandse eigenaar wonend net over de grens in Belgie
Ovaal Schilderij Anthonius (Toon) Henricus Koster geboren Schiedam 19 Januari 1913
overleden Utrecht 25 November 1989
Voorstelling: Portret (medaillon) Charmante Dame(Iris Koster) met bloemen(Rozen)
Mooie kleurstelling
Olieverf op board Hoogte 42 x Breedte 31.5 cm
Zonder Lijst
Linksonder gesigneerd
Echtheid gegarandeerd
In echtheid vele malen mooier i.v.m. foto
KOM GEHEEL VRIJBLIJVEND KIJKEN Adres Meer(Gem.Hoogstraten)Belgie
Postcode 2321 15 km van Breda
Bekijk ook mijn andere advertenties
Antonius Hendrikus Koster (Schiedam 1913 - 1989 Woerden) was Nederlands kunstschilder, aquarellist, graficus, kunstnijveraar, emailleur, en wandschilder.
Hij volgde een opleiding aan de Academie voor Beeldende Kunsten in Rotterdam en was lid van de Vereniging van Nederlandse Beeldende Kunstenaren. In de meidagen van 1940 was Koster gelegerd bij de veldartillerie in Monster. In de eerste oorlogsjaren kreeg hij net zoals Wim Chabot een of meer opdrachten tot het maken van muurschilderingen op noodwinkels, zo kwamen ze in contact. Tijdens de oorlog werd Koster lid van de Kultuurkamer, zodat hij schilderijen kon blijven verkopen en aan tentoonstellingen meedoen.[1] Na de oorlog signeerde hij zijn werken voor een korte periode met Koester of Cautier. Hij maakte toen vooral portretten.
Na zijn trouwen begin 1940 vond Koster een woning in Nieuwkoop.
Tien jaar later verhuisde het gezin naar Noorden. Veel van zijn schilderijen zijn gemaakt in en rondom deze dorpen. In 1955 maakte Koster verschillende muurschilderingen voor de Nationale Energie Manifestatie 1955 (E55) in Rotterdam. Daarbij werkte hij onder andere samen met Karel Appel. In de jaren zestig produceerde Koster veel schilderijen die in de Verenigde Staten werden verkocht. Deze schilderijen hadden vaak dezelfde opzet: een polderlandschap dat door maanlicht werd beschenen. Hij maakte er soms wel tien tot vijftien op een dag. Mede hierdoor kreeg Koster de reputatie van \'broodschilder\'.
In de laatste jaren van zijn leven ontving Koster in de vorm van enkele grote exposities meer waardering voor zijn oevre
Info: RKD
Van Nederlandse eigenaar wonend net over de grens in Belgie
Ovaal Schilderij Anthonius (Toon) Henricus Koster geboren Schiedam 19 Januari 1913
overleden Utrecht 25 November 1989
Voorstelling: Portret (medaillon) Charmante Dame(Iris Koster) met bloemen(Rozen)
Mooie kleurstelling
Olieverf op board Hoogte 42 x Breedte 31.5 cm
Zonder Lijst
Linksonder gesigneerd
Echtheid gegarandeerd
In echtheid vele malen mooier i.v.m. foto
KOM GEHEEL VRIJBLIJVEND KIJKEN Adres Meer(Gem.Hoogstraten)Belgie
Postcode 2321 15 km van Breda
Bekijk ook mijn andere advertenties
Antonius Hendrikus Koster (Schiedam 1913 - 1989 Woerden) was Nederlands kunstschilder, aquarellist, graficus, kunstnijveraar, emailleur, en wandschilder.
Hij volgde een opleiding aan de Academie voor Beeldende Kunsten in Rotterdam en was lid van de Vereniging van Nederlandse Beeldende Kunstenaren. In de meidagen van 1940 was Koster gelegerd bij de veldartillerie in Monster. In de eerste oorlogsjaren kreeg hij net zoals Wim Chabot een of meer opdrachten tot het maken van muurschilderingen op noodwinkels, zo kwamen ze in contact. Tijdens de oorlog werd Koster lid van de Kultuurkamer, zodat hij schilderijen kon blijven verkopen en aan tentoonstellingen meedoen.[1] Na de oorlog signeerde hij zijn werken voor een korte periode met Koester of Cautier. Hij maakte toen vooral portretten.
Na zijn trouwen begin 1940 vond Koster een woning in Nieuwkoop.
Tien jaar later verhuisde het gezin naar Noorden. Veel van zijn schilderijen zijn gemaakt in en rondom deze dorpen. In 1955 maakte Koster verschillende muurschilderingen voor de Nationale Energie Manifestatie 1955 (E55) in Rotterdam. Daarbij werkte hij onder andere samen met Karel Appel. In de jaren zestig produceerde Koster veel schilderijen die in de Verenigde Staten werden verkocht. Deze schilderijen hadden vaak dezelfde opzet: een polderlandschap dat door maanlicht werd beschenen. Hij maakte er soms wel tien tot vijftien op een dag. Mede hierdoor kreeg Koster de reputatie van \'broodschilder\'.
In de laatste jaren van zijn leven ontving Koster in de vorm van enkele grote exposities meer waardering voor zijn oevre
Info: RKD